Oferta ta zawiera pełny zakres świadczonych usług obsługi technicznej i księgowej. Istnieje możliwość dowolnej konfiguracji oferty i dostosowania jej do potrzeb każdej Wspólnoty.
Obsługa techniczna wspólnot
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy Prawa budowlanego
- Zlecanie okresowych przeglądów technicznych zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego.
- Wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie cen i warunków umów oraz ich zawieranie, kontrolę wykonania prac związanych z umową.
- Kontrola prawidłowości wykonywania umów oraz ich wypowiadanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych.
- Zapewnienie przeprowadzenia ustalonych przez właścicieli lokali remontów.
- Zapewnienie bieżącej konserwacji oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń technicznych, będących wyposażeniem nieruchomości wspólnej, umożliwiających korzystanie z energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, domofonów, anteny zbiorczej i innych urządzeń.
- Usuwanie awarii i ich skutków w części wspólnej nieruchomości.
- Zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, wody i odprowadzenia ścieków, oraz wywozu śmieci.
- Zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodników wzdłuż nieruchomości i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów, postanowień lub ustaw.
- Inne czynności zlecone przez wspólnotę w ramach indywidualnych uzgodnień
Obsługa księgowa wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych:
- Prowadzenie księgowości i ewidencji finansowej Wspólnoty w oparciu o System Łatwej Obsługi NIEruchomości (SŁONIE).
- Prowadzenie wykazu lokali, właścicieli i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie ewidencji osób zamieszkujących w lokalach.
- Obsługa rachunków bankowych Wspólnot.
- Rozliczanie mediów.
- Przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) w tym wpływów i wydatków z funduszu remontowego.
- Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania głosowania w tym uchwał w drodze indywidualnego zbierania głosów oraz przygotowanie powiadomień właścicieli o wynikach głosowania.
- Przygotowywanie i obsługa zebrań właścicieli lokali.
- Przygotowywanie dla Zarządu Wspólnoty sprawozdań finansowych przewidzianych w umowie lub w ustawie o własności lokali;
- Nadzór nad terminowym dokonywaniem płatności Wspólnoty w tym podatków i innych opłat publicznoprawnych.
- Przed sądowa windykacja, należnych od właścicieli lokali opłat, na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, oraz naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat, zgodnie z podjętymi uchwałami wspólnoty mieszkaniowej.
- Przed sądowa windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
- Prowadzenie wynajmu pomieszczeń i innych elementów w nieruchomości wspólnej.
- Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego lub pomocy społecznej.
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji nieruchomości.
- Zapewnienie właścicielom dostępu do dokumentów i informacji o sytuacji finansowej Wspólnoty.
- Inne czynności zlecone przez wspólnotę w ramach indywidualnych uzgodnień
Czynności administracyjne wykonywane za oddzielnym wynagrodzeniem:
- Przygotowywanie dokumentów oraz wniesienie sprawy o zapłatę w trybie uproszczonym do sądu powszechnego.
- Usługa utrzymania czystości i porządku na terenie wspólnoty jak i w części nieruchomości wspólnej.